Ini Sangat Random

Assalamualaikum,

Aku takde idea nak buat specific entry so aku lump-sum-kan jelaa semua jadi satu. Ala ala entry rojak.

1. 9 June lepas aku pergi tengok cite KIL. Alaa, yang Redza Minhat the handsome boy, berlakon tuh. Haa. Secara jujur dan amanahnya aku pergi tengok cite tuh sebab Redza Minhat. Nasib laa cite tuh best. Lain dari yang lain. Ending not bad tapi kalau dia tukar sikit ending tuh mesti lagi hebat. Aku suka tengok Cristina Suzanne kat dalam cite tuh. Slmbek abis. Rambut dia takde yang proper pon aku rasa sepanjang 90 minit aku tengok cite tuh. Sangat bersahaja. 3.5 out of 5 for KIL movie.

2. Period kali nieh macam sadis sikit. Sakitnya melampau lebih dari biasa. Siap ada PMS seminggu sebelum. Time sekolah dulu each time aku PMS or sakit perut sebab lain ke kan, aku suka duduk bersila and peluk orang depan aku kuat kuat. Kepala aku rapatkan kat rusuk orang depan. Siyes best. Masalahnya time aku kena serang PMS teruk kali nieh, takde calon yang sesuai untuk dipeluk. Takkan nak peluk orang sebelah kan. Bahaya sangat. So terpaksa laa bertahan terbongkok bongkok depan orang ramai. Sedihnya lahai.

3. 16 June lepas pergi KL Fest niat nak cari broadband. Lepas tuh kat center area ada pameran kereta. Aku dah lama dah dok usya pasal kereta nieh. Adalah 3 4 bulan dah rasanya. Still thinking sebab nak pastikan keperluan dan kehendak. Yup. Sejak kerja nieh, each time aku nak beli barang aku akan cari review dulu. Consider pros and cons kononnya. Aku aim dua kereta nieh. Agak pricey kalau nak ikotkan. Mama setuju tapi tetiba last minute ayah tak setuju. Katanya first car jangan nak demand sangat. Start with yang biasa biasa dulu then bila dah kukuh and konpiden baru tukar kete. Arghhh. Dah tak pasal pasal aku kena cari info pasal kereta lain. Sabarlah wahai hati.

4. Aku tatau laa kenapa kan tapi each time aku plan nak pergi shot vacay mesti tak penah jadi. Banyak tempat dah kot aku plan. Ada yang siap dah mintak cuti dah but last last tak pergi gak. Ada je benda yang buat terpaksa cancel. Haish. Ada hikmah mungkin.

5. THIS !
12 June 2013. Grrrrr !!

6. Kalau ada yang tatau ke dah lupa ke, aku memang peminat tegar Doraemon. Doraemon adalah kartun yang aku layan dari aku baby sampai sekarang. 
7. Hariney 18 June 2013. Genap setahun aku kerja. Tak terasa langsong. Dulu waktu memula keje aku tak plan pon nak keje selama nieh. Tak sangka aku boleh bertahan selama ini. Hebat !

8. Apa yang jadi dalam hidup aku selama 22 tahun nieh, aku tak pernah menyesal. Even aku lebih banyak buat salah but aku rasa okey je. Process to be better me je aku rasa. Think positive. Kalau aku dapat laci Doraemon yang boleh pergi masa lampau tuh pon, aku takkan ubah pape from my past. Let it be. Tak semua orang beruntung dapat rasa macam apa yang aku rasa. Setiap orang kan pengalaman dia lain lain. So sebagai seorang gadis 22 tahun, aku proud dengan diri sendiri. I'm happy, really happy with myself.
Till then,

Bubbye !

No comments: