Jangan Biarkan Rumah Anda Diselubungi Misteri

Assalamualaikum,

Tajuk kena over. Itu typical Amira Handayani. Al-kisahnya pagi tadi aku misplace henset. Tatau laa memang bebetul aku misplace ataupun..........................

Jeng jeng jeng

Rutin aku setiap kali celik mata adalah sama. Check henset. Alaa, aku tau semua orang pun buat camtuh kan. Check pukul berapa, notification, miss calls, mesej apa sume. Same goes to me laa. Then baru aku capai tuala and masuk bathroom. Setiap hari adalah sama. Oh, weekend tuh exception.

Pagi tadi time aku keluar bathroom, aku jeling henset masih elok selamat landing atas tilam. Aku biarkan. Then aku bersiap laa pakai baju apa sume. Elok nak kuar bilik, aku cari henset dah takde atas tilam. Eh eh. Oh, mungkin aku lupa aku letak kat mana kot. Biasalah aku punya short term memory loss nieh kengkadang macam haram.

Puas aku cari sampai kosong katil aku buat. Abis comforter, bantal sume aku campak lantai tapi henset aku still takde. Time tuh aku cool lagi. Pergi pulak bilik Anggie and bilik mama. Check atas katil, meja sume. Still takde. Eh eh. Henset aku pergi mana hoyyy.??!!

Last last aku tak tahan, aku turun bawah cari Ibuk pinjam henset dia. Nak call henset aku. Itu last usaha laa kononnya. Kalau tak jumpa jugak mungkin aku nangis lepas tuh terus tak datang keje. Sound so over ek.?

Bila aku call henset sendiri tuh. Aku dengar suara ringtone aku sayup sayup dalam almari. Oh sebelum tuh aku nak cite pasal ringtone aku dulu. Ringtone aku bunyi suara Ain jerit "Hello kakak!!". Selama nieh aku rasa suara Ain tuh macam comel dats why aku guna as ringtone but pagi tadi aku rasa suara Ain tuh sound so creepy. Meremang kot bulu roma bila dengar. Bongok gila. Jap. Aku nak tukar bunyi ringtone now.

Ok. Done. Haa. Kat mana kita tadi.? Oh yess. Korang nak tau aku jumpa henset aku kat mana.? Aku jumpa dalam almari baju bilik mama. Dalam almari atas sekali tempat mama simpan sampin ayah. Aku kena panjat katil kot time nak amek tuh. Haa.

Persoalannya sekarang, siapa yang rajin sangat nak nyorokkan henset aku dekat celah sampin ayah.? Nak kata mama saje nak bergurau, setahu aku mama dah pergi keje time aku masuk bathroom sebab aku dengar bunyi mama bising pergi keje. Nak kata adek adek, cuti sekolah camnieh memang harapan laa deme bangun awal. Eh yang paling penting sekali, aku nampak kot henset aku atas katil time lepas mandi. So kalau orang masuk bilik aku, mesti aku sedar. Ahh..

So now ada sape sape nak ngaku dia nyorokkan henset aku pukul 8pagi tadi tak.???

Till then,

Bubbye !

No comments: