Day 6 – A song to match your mood.

Assalamualaikum,

Hari nieh aku masuk opis lambat sebab motor aku kena hantar servis and then semua orang busy taley hantar aku. Sobsob

Maka terpaksa laa aku menaiki public transport yang dah lama aku lupakan tuh. Kau bayangkan daripada Batu Caves nak ke Damansara Intan naik public transport macam mana.

Haa, meh sini aku cerita. Disebabkan aku nieh gamble slumber buat macam opis tuh mamayah aku punya maka pagi pagi buta aku dah send mesej kat colleague aku bagi tahu aku akan lambat hari nieh. Padahal waktu tuh baru pukul 7pagi tapi aku tau dah aku akan lambat. Sediakan payung sebelum hujan orang kata. Haha

Dari rumah, aku kena naik teksi pergi LRT Taman Melati. Kat situ dah cost RM 7.30. Mahal? Aku dah biasa sebab memang itulah cab fare kalau ikot meter. Huhu. Dah sampai LRT, aku kena beli token pergi Kelana Jaya yang cost RM 2.50. Tang nieh aku rasa murah sangat. Why? Sebab kalau korang naik dari Taman Melati nak pergi KLCC dah cost RM 2.00 tau. Padahal stesen dari hujung ke tengah je tuh. Nieh yang dari hujung ke hujung baru RM 2.50 so memang murah laa cerita dia kan.

Sampai LRT Kelana Jaya dah pukul 9.15pagi. Kan aku dah kata yang aku for sure lambat punya laa. Nek LRT sejam pulak ! Puas hati aku menikmati panorama pagi. Dari LRT Kelana Jaya nieh, for those yang tatau ada banyak shuttle bus free yang akan bawak korang pergi mall mall terdekat macam One Utama, Paradigm Mall and Tropicana City Mall.

Damansara Intan dengan Tropicana City Mall elok molek dok sebelah sebelah so dengan sabarnya aku tunggu laa shuttle bus nieh. Sape tanak nek bus free kan? Haha. Kesabaran aku berbaloi but then kena laa masuk opis lambat sejam tiga puluh minit. Sampai opis tepat pukul 10pagi. Nasib bos aku tak masuk lagi. Aku hanya mampu tersengih comel je kat colleague aku menandakan 'Sorry, I'm late'.

Moral of the story, jagalah kenderaan anda elok elok supaya dia tak meragam dan merosakkan hari anda. Kang kau jadi macam aku. Lambat pergi kerja. So lagu apa yang match dengan aku hari ini?

Nieh haa !


Till then,

Bubbye !

No comments: