Tips Mengelak Bosan Menghadap Jammed

Assalamualaikum,

For those yang tatau, aku hari hari ride from Batu Cave to Damansara Intan. Jauh tuh tayah cakap laa tapi aku lagi rela ride dari kena menghadap jammed. Yang dok dekat Malaysia Barat kompom tau yang tiap tiap petang kompom hujan akan turun sampai banjir dah Johor nun kan. So demi menjaga keselamatan dan kesihatan aku kena laa bertabah bawak kereta.

Aku nieh bukan laa suka sangat bawak kereta so bila sekali kena bawak kereta then siap pakej kena menghadap jammed pulak maka aku harus mempersiapkan mental dan fizikal demi mengelakkan aku meroyan. (Eh, suka over. Tade sampai meroyan cuma separuh meroyan maybe.) Now aku nak kongsi cara cara yang akan buat bila jam menunjukkan pukul 5.30 petang kejap lagi.

1. Makanan

Hujan hujan nieh perut memang secara lazimnya akan berbunyi mintak makanan maka sediakan makanan yang mencukupi. Jangan pulak kau pegi beli nasi lemak lauk kerang. Itu over. Lagi over daripada aku. Aku dah siapkan air Bliss dengan roti dua tiga bungkus and potato chips. Haha

2. Hiburan

Kalau kereta kau boleh layan tv, cd, dvd, haa time nieh laa kau gunakan segala kemudahan itu sebaik mungkin. Aku dah prepare satu dvd drama korea dalam dashboard. Ohsem !

3. Selimut, bantal

Dah laa hujan, dalam kereta kau pasang air cond lagi. Mau tak beku kau dalam kereta kan. So sila sediakan selimut ek. Bantal tuh gunakan untuk buat kau rasa selesa. Al-maklum laa perjalanan dari Damansara ke Batu Caves akan mengambil masa dua jam.

To put everything in a nutshell (gaya tengah buat perbahasan) , selamat mengharungi jammed dan bertabahlah dalam mengharunginya.

Aku tengah bayangkan diri sendiri melayan drama korea dalam kereta, siap dengan selimut, bantal and kunyah potato chips. Orang dalam kereta sebelah mesti tekanan ke-jeles-an pandang aku. Hahahaha

Till then,

Bubbye !

5 comments:

Jue Jaynee Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates said...

hihikk selalu dari kk ke beaufort naik bas.. jammed teruk..jawabnya tidur

kalu dalam kereta pula..makan la jawabnya

Mieraa Handayani Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates said...

@Jue Jaynee

Haha..
Tuh laa
Bosan kot kalau dah jammed sampai berjam jam nieh..
Huu

Unknown Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates said...

Hahaha...Ini barulah...
Siap bawa selimut bantal lagi :-)

cydayf Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates said...

hahaha, tang yg bwk selimut dgn bantal tu yg tak tahan tu.. adoyaii.. :D

Mieraa Handayani Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates said...

@Dunia Wilma

Baru laa syok layan drama.
Lagi feel
Hahahahaha


@Cik Cyida

Cer try bawak selimut bantal dalam kereta, kompom best !
Hahahahaha