Wedding Tersayang

Assalamualaikum,

Aku memang suka up entry basi. Nak buat macam mana kan. Kerja aku berlambak pulak awal awal tahun nieh. Kira bernasib baik laa aku still boleh curi masa nak taip entry baru. Bukan apa, korang pun tau yang aku punya memori standard ikan emas so kalau aku tak letak kat sini apa apa yang aku buat, alamatnya memang takde laa aku nak ingat semua tuh. Rugi kan.?

Eh, pendahuluan takde kena mengena dengan isi entry ek. Biasa laa tuh. Jom layan gambar je nak.? Siyes aku busy takley nak menaip bebanyak.

Classmate merangkap insan tersayang aku time dekat SMKPW (Sekolah Menengah Kebangsaan Puteri Wilayah) dulu dah nikah on 26th January lepas. Tak sangka dia kawen dulu. Ingat lagi time skolah dia kata dia takkan kawen selagi tak cecah umur 25. Sekali amek kau, umur 22 dah jadi bini orang.

Orang lain yang nikah, orang lain yang sengeh kemain. Konpius.

Sipi (nama timangan bride) nikah lepas Asar dekat Masjid Jamek Kg Baru so aku decide amek half day sebab takut tak sempat rushing dari Damansara nak ke Kg Baru after office hours. Sekali amek kau, elok aku sampai Kg. Baru hujan turun kemain lebat. Niat aku yang konon nak makan ais kepal dekat sebelah LRT Kg Baru terbantut sebab tunggu hujan yang tak berhenti. Tensi tau. Dah laa aku tengah mengidam.!

Okey, ini entry pasal kawen Sipi, bukan pasal ais kepal. Sorry. Teremosi sekejap. Lepas azan Asar tunggu around 10mins but hujan macam tanak berhenti. Tak pasal pasal ayah Makcik Noly kena berkorban hantar kami ke masjid.

Akak, Sipi, Aku, and Makcik Noly.

Sampai masjid terus serbu pengantin. Pengantin lak nampak aku terus berlinang air mata. Hohohoyy. Lek laa sayang. Lepas kawen kita still boleh kuar hang out huhahuha apa. Tayah nak sedih gaya macam lepas nikah terus kena kurung dalam zoo. Okey.?

Pemusnah Pemeriah suasana. Sebelah aku tuh Pieja nama dia.

Sipi cantik sangat on that day. Suka aku tengok.

Sipi nieh dia inesen je waktu skolah dulu. Keje aku buli dia jelaa. Suruh tolong potongkan kuku laa, lipatkan lengan baju laa. Manjakan aku. Aku tau tuh.

Sekali lafaz je Sipi dah jadi bini orang. Tahniah Sipi !!

Aku stay sebelah Sipi sepanjang masa dengan harapan lepas Sipi turn aku pulak duduk atas kusyen tuh. Duushh !!

Majlis nikah just keluarga terdekat and kawan rapat je yang attend so memang kecil kecilan je. Lepas nikah and snap pics here and there, Sipi ajak makan dekat rumah dia. Rumah Sipi dengan masjid tade laa jauh mana but then hujan still tak berhenti and kereta pulak tade. Maka nak tanak kitorang redah jelaa hujan rintik rintik air bergelora tuh. Elok tengah seronok meredah hujan tetiba ada kereta putih berhenti cun cun kat sebelah aku.

"Hai kak, nak tumpang.?"

Eh eh, siapakah.? Bila tengok bebetul rupanya member aku, Que. Cehh, mentang mentang dia cuti on that day so keje dia merayap je. Takpe. Nasib dia ada, maka dia tumpangkan laa aku, Akak, Makcik and Pieja g umah Sipi. Thanks Que !!!

Dah sampai umah, makan and sembang kejap, sikit lagi nak magrib kitorang pun blah. Aku paling semangat sekali nak blah sebab dalam kepala otak dok pikir ais kepal je. Memang teringin gila. Rumah Sipi dengan kedai jual ais kepal berapa jengkal je so dengan tiga orang berkongsi satu payung, kitorang pun redah g kedai Cik Enon (makcik jual ais kepal).

Time tuh Cik Enon dah nak tutup kedai dah tapi aku dah buat muka kesian kan, Cik Enon kata takpelaa, order jelaa. Hahahaha. Sayang Cik Enon lebih hari tuh !
pic curi dari instagram sendiri @mieraahandayani
Tempting tak.? Aku rasa last aku jejak kedai ais kepal nieh tahun 2008 kot. Zaman lepas SPM. Lepas tuh memang tak jejak dah sebab Cik Enon bukak kedai on weekdays je. Weekend dia tutup. Aku syak aku kena bagi cadangan kat Cik Enon bukak kedai at least hari sabtu so bebudak yang keje on weekdays, ley g makan ais kepal hari sabtu. Kan.?

Dah puas makan ais kepal sejuk sejuk di kala hujan, kitorang gerak pergi rumah Makcik Noly pulak. Lepak time ! Time lepak tetiba badan aku jadi gigil, seram sejuk je rasa. Siap pakej rasa mual and perut sakit. Memang pakej kombo ! Tuh laa, makan lagi benda benda sejuk tengah tengah hujan time bulan mengambang (baca : period). Rasakan laa padah dia. Al hasil aku tak larat nak bawak motor balik rumah so kena laa tinggalkan motor kat rumah Makcik Noly and Que terpaksa hantar aku balik. Thanks a lot laa Que. You are my hero on that day !

Eh jap ! Aku rasa aku dah lari topik. Kita kat mana tadi.? Cite pasal wedding Sipi kan.? Ciss ! Melalut daripada wedding ke ais kepal memang sangat takde connection. Takpe. Sambung balik. Sipi nikah on Friday and besok terus sanding. So kat bawah nieh gambar keesokkan harinya pulak.

Member member SMKPW'08

Aku dengan Makcik je yang ada. Akak balik kampung so taley join.

Selca dengan pengantin. Comelnya Sipi and Miera !!!!

Tema Pink Hijau sangat cantik !

Sipi : Tema Sipi warna hijau. Sorry laa Miera. Sipi amek color Miera.

Alolololo. Comel gila pengantin mintak maap. Tadehal laa Sipi. Pink and Hijau memang cantik bila combine. Naik warna dia. Pelamin warna Pink and khemah warna hijau. Haish. Sempat laa aku berangan dua tiga round time g bersanding Sipi nieh.

Hope you happy, tamau sedih sedih or takut takut. Everything happen for a reason. Allah takkan uji hamba dia yang tak kuat. Miera tau Sipi kuat. I pray for your best. Love you.


Kawan kawan aku kat PW dulu memang berderet yang dah kawen. Siap dah ada satu dua anak. Advance sangat korang. Tak sempat aku nak kejar. Kalau terserempak dengan mana mana schoolmate stok tanya anak berapa dah now. I is jeles !

Semoga lepas nieh turn aku. Amin. Eh !

Till then,

Bubbye !

No comments: