Tak Tahu ini Kisah Sedih atau Kisah Riang Ria Raya

Assalamualaikum,

Tajuk kemain kan. Aku tahu. Macam mana korang serabut baca tajuk tuh, macam tuh jugak laa apa yang aku tengah rasa now.

Rasa nak nangis meraung raung whoooaaa !!

Ok, behave. Meh aku cerita kenapa aku boleh kena mental breakdown sampai cenggini sekali.

Semalam, 14/01/2013.

Aku baru balik kerja. Baru letak kepala atas bantal nak lepas lelah meredah hujan. Tetiba henset aku bunyi.

Nisa : Kak Mira !!!! Omggg !!! Kak Mira !!!

Kebiasaannya kalau orang yang menjerit jerit dalam phone macam tuh akan dapat kata kata makian percuma daripada aku tapi sebab semalam special case, maka lepas dengar adek aku jerit, aku pun join jerit sekali. Dah macam orang histeria menjerit dalam bilik dengan badan still melekit kena hujan.

Mengapakah perlu menjerit.?

Kot tak jelas pepandai laa korang gabakkan dia.
Its tiket free pergi Golden Disk Award worth RM 999 bebeh ! Kau cakap sekarang sape yang tanak menjerit hampir histeria.

Sape tak tahu pe jadah Golden Disk Award (GDA) nieh kompom tak layan Kpop. GDA nieh award yang berprestij dekat Korea. Selalu dia buat dekat big big country je cam Cina or Hong Kong. Bila dapat tau GDA nak buat dekat Malaysia, at first aku pikir kompom rumors. Macam Running Man laa. Kunun nak shoot kat sini tapi tade pun. Suka bagi harapan palsu !

But this GDA bukan harapan palsu. Bukan harapan menjadi layu. Bukan bukan. Ini betul betul bukan cobaan.

Nisa dah lama meroyan pasal GDA nieh. Dari tahun lepas sebok suruh aku beli tiket laa, join contest laa, apa laa tapi aku malas nak layan. Dia ingat senang gamaknya nak menang contest. Sampai laa past few days, aku ternampak contest Cornetto Love nieh. Dia just suruh lengkapkan slogan je. So aku pikir why not cuba kan. Cuba je pun. Kalau tak dapat, redha je laa. Kalau dapat , whooaaa daebak !!

Punya eksited nak join contest sampai aku dengan adek adek semua kumpul depan laptop nak pikir ayat bombastik. Bajet nak impress juri so that dia terbuka hati nak bagi kitorang tiket free. 

Korang nak tau aku dengan adek adek hantar slogan apa.? Nieh haa...


Aku tatau laa ini slogan ke karangan. Tiga kepala kot nak buat karangan nieh. Tang birthday present tuh paling taley blah. Terharu seyyhh.

Ok, dapat tiket free tuh dah happy dah. Sekarang nieh approval parents yang jadi masalah besar. My mama said Sepang is too far from home. Tade sape nak hantar and mama tak percaya aku drive sampai jauh gitu. Mama underestimate me ! Padahal anak dia nieh penah je drive jauh gitu. Hmm

Now dah pukul 10 lebih. This event start malam nieh. Just bape jam je lagi nak pujuk mama. Doakan kami yea. Benda nieh dah laa seumur hidup sekali je boleh dapat.


Omgg. Aku dah imejin diri sendiri jumpa My yaYang Yoseob and Lee Hong Ki sambil layan lagu Beast and FT Island kott.

My yaYang Yoseob
Lee Hongki

Oh mama, andai dirimu mengerti betapa teringinnya anak-anakmu ini nak pergi this event, can u give us your precious permission. Pleaseee maaaa.............

p/s : Dah boleh imejin malam karang nangis sorang sorang dalam bilik sebab tak dapat pergi.

Till then,

Bubbye !

1 comment:

RadhiahIlyas ッ Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates said...

akak pergi tak ? saya gi tgok ni http://catberrymilk.blogspot.com/2013/01/hallu-semuanya-haha-d-hari-ni-keletihan.html