Aktiviti Hujung Minggu

Assalamualaikum,

Hujung minggu adalah perkara yang aku sangat look forward each time hari isnin. Sengal kan.? Alaa. Tayah nak menipu. Kau pun mesti macam aku jugak kan. Yeah, aku tau tuh. Selalu hujung minggu aku spend time dengan kawan kawan dan family dan kekasih hati. Kau bayangkan laa kau dah berhempas pulas kerja bagai nak penuh semangat waja di dada during weekdays. So weekend laa masa yang paling sesuai sekali untuk kau release tensi.

Bagi aku weekend bermula di kala jam menunjukkan pukul 1750 di hari jumaat. Haha.

Meet my Makcik gedik. Yea, dia peneman aku weekend kali nieh.

Kununnya aku plan nak lepak around KL je sebab dah lama tak lepak kat Pavi ngan BB but boleh pulak aku tertinggal purse kat opis. Maka kena laa ke PJ kutip purse aku. Dah alang alang ke Damansara Intan, mana lagi mall paling dekatkan. One Utama laa !

Aku yang drive tapi Makcik yang pakai shades. Kau nampak tak gedik dia di situ.?


Plan asal nak teman Makcik nieh cari foundation and document holder. Al-maklum laa, student kan :p

Nak berjalan perlukan tenaga. Maka mari ber-chatime ! Haha

Usaha kau Makcik aku nieh cari kedai beauty & healthcare sampai macam nieh sekali.

Jalan punya jalan punya jalan. Tiba tiba dia tarik aku pergi satu tempat.

"Dik, aku ada surprise untuk kau"

Sape tak teruja weyh kalau ada orang kata gitu kat kau. Lalalala

Ini rupanya surprise dia !

Aku memang tak pernah try Tako nieh. Hari tuh nak try yang kat Uptown Danau Kota but aku malas nak cari parking maka aku telah melupakan hasrat murni ku itu. Huu

Kami order this one ! Nyum nyum nyum






Tako nieh sejenis snek Jepun yang macam kaya ball but kau tukar kaya tuh kepada filling macam ayam ke, udang ke, sotong ke. Ikut tekak kau laa. Aku pergi OU nieh hari sabtu. Ahad esoknya aku try Tako yang kat Uptown Danau Kota pulak. Ikot tekak aku, yang kat OU nieh lagi sedap enak terangkat daripada yang kat uptown tuh sebab filling dia lagi banyak.




Kalau yang kat OU nieh, dia masak dua steps. Mula mula dia buat separuh masak then kalau ada orang order baru dia goreng Tako nieh. Dats why rasa dia lagi sedap dari yang kat uptown sebab yang kat uptown tuh dia sekali masak je.

Aku taip entry nieh sambil tahan air liur. Sabar jelaa.

Satu box nieh ada tiga biji Tako yang bulat gebu panas sedap !

Siyes sedap. Aku tak tipu !



Terliur tak.? Hahahaha

Dah selamat Tako nieh dalam perut, misi mencari foundation pun kami teruskan. Elok elok jalan sambil mata dok scan kedai kosmetik, mata aku nampak benda lain pula !

Whooott whoottt

Heaven ! Walaweyyhh !

Makcik dah tarik tarik rambut aku tapi usaha aku untuk pujuk dia beli benda alah nieh tetap aku teruskan dan hasilnya ..........................

Tiramisu - Makcik

Fragola - Me


Dalam tanak tanak tuh muka dia happy gak dapat eskem. Haha

Sangat happy sampai berkongsi ke-happy-an dengan kerbau pink comel. Haha

Dua dua eskem nieh sedap okeyy. Memang happy je kalau kau makan eskem nieh. Tak caya tengok muka aku. Happy kan. Told you ! Hahaha

Makcik tua nieh memang tak pandai makan eskem. Maapkan dia.

Tengok aku. Elok molek je.

Okeyy. Perut dah isi macam macam nieh tapi foundation tak dapat dapat lagi. Kaki dah penat dah tawaf OU. Apa kau ingat OU tuh kecik macam Aeon Alpha Angle ke hah.?! Penat ok ! Bila penat perut pun lapar. Apaa.??!! Lapar lagi. Alaa, bila lagi aku nak layan nafsu serakah perut aku nieh haa. Sebulan sekali je tau. Mata Makcik cari foundation tapi mata aku cari .............

Hahahaha. Perut is happy. Hahahaha

Makcik hanya mampu redha dengan nafsu serakah aku. Nasib kau laa makcik. 

First time aku try chicken crispy nieh and rasa dia sedaapp. Pasnieh ayam nieh akan jadi fav menu aku kat chilis. Hakhakhak

Atas : Triple Dipper - Makcik punya
Bawah : Crispy Chicken - Aku punya

Selepas setengah jam, kau tengok apa terjadi ...............

Makcik letak sume yang tak abis kat pinggan aku dan last last kitorang tapau. Tuh laa hasil orang tamak bajet perut besar.

Makan dah macam macam. Foundation still tak dapat. Tengok jam dah pukul 9 lebih. Last last kitorang menuju jalan pulang. On the way tuh, aku nampak this this .....

Aku tapau untuk adik adik ek. Kau dah puas mentekedarah sehari suntuk, kesian adik adik kau kat rumah tak dapat pape. Nampak tak aku kakak yang baik. Nampak taakkkk.???!!! Hahaha

Jalan pulang dengan perut buncit dan tangan penuh makanan.

Waaitt. Foundation tak dapat lagi kan. Kedai dah nak tutup nieh. Jam dah nak pukul 10. Nasib baik kami jumpa jugak The Face Shop on the way nak balik tuh.

Makcik beli BB Cream Oil Cut. Nanti kita interview dia best tak guna BB Cream tuh.

Kau nampak tak tujuan asal nak beli foundation but dah gaya macam sesi hari melantak mentekedarah kat OU je sebenarnya. Biasalah, kalau keluar dengan aku, makan adalah tujuan utama. Last last Makcik meluahkan perasaannya di twitter,

Actually malam before keluar nieh, kitorang dah keluar melantak burger bakar dan chatime dah sebenarnya. Hahaha

And this is how aku spent time dengan bestfriends aku. Kami akan makan makan dan gosip. Indah sungguh !

Aku yang suka dan gembira !

Till then,

Bubbye !

No comments: