Popia Bantal Oh Mieraa

Assalamualaikum,

Aku nak update cerita Raya Qurban hari tuh tapi adek aku, Anggie, g rembat camera pergi Melaka tanpa meng-transfer dulu pic aku ke dalam hard disk. Tekanan aku. Maka entry raya kita hold okeyy. Elok dah ter-save dalam draf. Tunggu pic yang tak seberapa baru aku nak publish. Pic itu perlu okeyy. Aku tau korang suka tengok pic kan.? Aku pun suka tepek muka aku kat sini. *gila*

Okeyy. Itu mukadimah entry nama dia. Sebenarnya aku nak cerita kejayaan aku meng-jahanam-kan dapur malam semalam. Aku bukan laa gadis yang suka bekerja di dapur. Aku suka pergi dapur bila ada makanan je. Nak suruh aku masak.? Maap. Bukan malas cuma aku tau kalau aku masak, kompom hancur. Tapi semalam aku kelaparan walaupun dah melantak sepinggan nasi dengan paprik ayam. Yea, aku tau nafsu makan aku semakin menjadi jadi. =_=

Gambar selingan. Kau nampak tak muka aku makin kembang.? Arghhh

Niat nak buat popia nieh da lama cuma well, aku kan busy (busy adalah nama lain bagi malas dalam kamus hidup aku) so asik tertangguh je hajat nak buat popia nieh. Semalam ntah kenapa rajin aku datang, so aku turutkan je nafsu serakah aku buat popia pukul 9 malam.

Tadaa. Ini inti popia aku sebelum aku tabur cheese. Pic aku rembat dari instagram diri sendiri. Meh follow instagram aku - @mieraahandayani

Inti dia nieh senang je. Kau ingat aku rajin ke nak buat benda complicated. Ahaks ! Apa ada kat peti ais rumah aku, tuh laa yang aku campak dalam kuali nak buat inti.

Daging cincang
Bawang putih
Bawang merah
Blackpaper
Carrot
Sos tiram
Garam
Mozarella cheese

Kau jangan tanya aku berapa sukatan sebab aku main campak ikot selera hati aku. Ala, kalau kau dah terer masak kompom kau tak perlukan sukatan kan. Ikut rasa sedap hati perut itu lebih sedap. Haha. Aku guna daging cincang tapi aku rasa kalau guna ayam cincang lagi sedap kot sebab aku lagi suka ayam. Stok ayam cincang aku dah abis laa pulak so guna jelaa apa yang ada. Kalau kau guna ayam cincang, nak tabur sikit serbuk pati ayam pun bole. Lagi sedap kott.

Cheese tuh kau tabur last sekali lepas daging semua dah masak. Nanti bila nak letak inti atas kulit popia, kau tabur lagi cheese. Baru laa heaven !

Pic lipat popia tade sebab tangan aku berminyak. Tade assistant nak tolong snap-kan gambar. Sob sob sob. Tak pe. Korang tau kan camne nak lipat popia. Kalau korang nak tau, inilah first time aku lipat popia. Baru aku tau kesusahannya. Aku tamak so aku letak laa inti banyak banyak then dah gelabah nak lipat pastri tuh takut koyak. Dats why laa nama popia aku popia bantal sebab popia aku gemuk gemuk gebu macam bantal. Double heaven di situ.


Makan panas panas dengan sos memang sedapp ! Kau bayangkan aku letak cheese punya banyak so kalau kau gigit tuh siap bole main tarik tarik macam makan pizza. Triple heaven di situ !

Now aku dah lapar bila ingat balik popia bantal aku nieh. Fine, aku nak pergi makan now.

Till then,

Bubbye !

No comments: